Granola

granola

Granola

Hierbij het recept voor Granola zonder suiker! Muesli is een erg goed ontbijt. Deze adviseer ik standaard. De vezels zijn perfect voor een goede darmflora. De perfecte maaltijd om de dag mee te beginnen. Maar voor de afwisseling is eens iets anders ook lekker, zoals granola met wat meer bite.
Nu bestaat de granola uit de supermarkt voor een groot deel uit suiker! Dat is natuurlijk absoluut geen goed begin van de dag. Maak heel eenvoudig lekkere granola helemaal zelf!

Verwarm de oven voor op 180 graden.
Bestrooi de bakplaat met havervlokken, speltvlokken, wat je maar wilt.
Voeg pitten toe (zonnebloempitten, pompoenpitten)
Voeg zaadjes toe (lijnzaadjes of sesamzaadjes)
Een handje vol hazelnoten of andere noten
Kaneel
Eventueel koekkruiden
En meng en er ongeveer 5 lepels honing (biologisch) door.

30minuten in de oven en 2x doorscheppen.

Af laten koelen en eventueel nog rozijnen, cranberry’s, goji bessen toevoegen.

Je kan er eindeloos mee afwisselen!

Bewaar de granola in een luchtdichte pot of bewaardoos. Zo kun je de granola ’s ochtends makkelijk en vers toevoegen aan je yoghurt. Kies voor volle yoghurt. In volle yoghurt zijn ook de goede vetten behouden, wat beter op te nemen voor je lichaam is dan magere yoghurt. Verdraag je geen yoghurt, kies dan voor plantaardige yoghurt of wissel dit af met elkaar. Ik kies zelf vaak voor de amandelyoghurt of de ongezoete soja yoghurt uit de koeling.

 

Eet smakelijk!

 

cruesli

Related posts

Leave a Comment